BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en ny, stærk afdelingsleder til vores lederteam i Center for Hjerneskade & Beskæftigelse (CHB).
- Kan du sætte retning og sikre ejerskab hos medarbejderne?
- Giver det dig energi at lede andre – også på distancen?
- Ser du muligheder frem for begrænsninger?
- Har du fokus på målet, samtidig med at du er i aktiv dialog med teamet og inddrager borgerne i udviklingen?
Om Center for Hjerneskade & Beskæftigelse
Center for Hjerneskade & Beskæftigelse blev dannet i 2022 ved en sammenlægning af Hjernecenter Syd og Center for Job & Uddannelse på socialområdet i Aabenraa Kommune. Vi arbejder målrettet på at implementere den nye struktur på medarbejderniveau i det samlede center med udgangspunkt i vores fælles vision Vi skaber gode liv sammen og altid med fokus på kerneopgaven: Sundhed, Mestring og Fællesskabelse.
Centerets målgruppe er unge og voksne med erhvervet eller medfødt hjerneskade, psykisk sårbarhed og/eller borgere med fysisk eller psykisk funktionsnedsættelse. Vi rummer ca. 250 borgere og 180 medarbejdere. Vi arbejder tværfagligt med en anerkendende, rehabiliterende og neuropædagogisk tilgang.
Centeret driver bosteder i Tinglev og Kliplev, yder ekstern bostøtte til borgere i eget hjem og tilbyder beskyttet beskæftigelse på fire matrikler. Vi har borgere i beskyttet beskæftigelse, aktivitets- og samværstilbud, samt i uddannelsesforløb på den særligt tilrettelagte ungdomsuddannelse (STU) og i voksenspecialundervisning (VSU).
Om stillingen og afdelingen Voksenstøtte
Som afdelingsleder for Voksenstøtte får du ansvar for at lede og udvikle bostøtten til borgere i eget hjem (§ 85-støtte), vores aktivitetscenter i Tinglev (§ 104), beskæftigelsestilbuddet ’Vedligehold’ (§104) samt vores tilbud om voksenspecialundervisning (VSU).
Du er som afdelingsleder ansvarlig for, at vores tilbud er af høj kvalitet og imødekommer de individuelle behov hos vores borgere. Samtidig spiller du en central rolle i at skabe et godt arbejdsmiljø og styrke samarbejdet mellem vores enheder. Du bliver medansvarlig for centerets samlede økonomiske bæredygtighed og faglige udvikling.
Du bliver en del af et ledelsesfælleskab med i alt fire afdelingsledere og en centerleder, hvor vi vægter udvikling, et stærkt samarbejde om kerneopgaven og ledelsesmæssig sparring højt.
Din opgave som afdelingsleder
Som afdelingsleder i Voksenstøtte er du ansvarlig for både den personalemæssige og den faglige ledelse af ca. 37 medarbejdere.
Du kommer til at arbejde tæt sammen med fagkoordinatoren og vagtplanlæggeren, der understøtter driften i bostøtten, og med driftskoordinatoren i aktivitetscenteret i Tinglev, som varetager en stor del af hverdagens planlægnings- og driftsopgaver.
Du har som leder en faciliterende, samarbejdende og sparringsparat tilgang, kombineret med en tydelig ledelsesstil og en åben og ærlig kommunikationsform.
Du skal have lyst til og evner for at udfylde et stort råderum, hvor du videreudvikler indholdet af vores tilbud inden for de politisk bestemte rammer samt de strategiske retninger der er sat for centeret, samtidig med at du sikrer dig, at medarbejdere og borgere er med på udviklingsrejsen.
Dine opgaver vil blandt andet omfatte at
- sikre høj kvalitet i afdelingens tilbud
- udvikle og implementere pædagogiske metoder og tilgange, der understøtter vores målgruppers behov
- lede og motivere medarbejderne gennem en synlig og tilgængelig ledelse, og skabe rammerne for god trivsel
- styrke og bidrage til at videreudvikle det gode samarbejde både internt i centeret, tværgående i Social & Sundhedsforvaltningen samt med eksterne samarbejdspartnere
- medvirke til at sikre en bæredygtig økonomi, hvor ressourcerne anvendes effektivt
- bidrage til at centeret vedbliver at være attraktivt og synligt for relevante samarbejdspartnere og for borgere i målgruppen
- understøtte og være med til at tegne retningen for at arbejde i medstyrende teams, som en strategisk indsats i centeret
- udvikle nye undervisningsforløb sammen med underviserne i VSU
- Indgå aktivt og bidragende i centerets ledergruppe
Dine faglige og ledelsesmæssige kompetencer
Vi vægter følgende kompetencer højt:
- Uddannelsesmæssig baggrund på bachelorniveau, f.eks. pædagog, socialrådgiver, sygeplejerske eller lignende
- Erfaring fra det specialiserede socialområde, samt neurofaglig viden og erfaring med arbejdet på området
- Ledelseserfaring og gerne erfaring med distanceledelse
- Relevant lederuddannelse eller er indstillet på at tage en
- Evne til at arbejde værdibaseret med udgangspunkt i centerets metodehåndbog, Aabenraa Kommunes serviceniveau og de vedtagne politiske prioriteringer
- God forståelse for sammenhængen mellem økonomi og aktivitet, og for bæredygtig drift og tilpasning
- Coachende og anerkendende ledelsesstil
Dine personlige kompetencer
Vi søger en leder der er
- innovativ og ser muligheder frem for begrænsninger, tager initiativ og er vedholdende i forhold til at skabe resultater
- teamdrivende og udfordrer teamet via aktiv dialog. Du sætter retning, tager styring i processer og sørger for, at alle får ejerskab. Du er imødekommende og tillidsvækkende, får energi af samspil og har lyst til at præge beslutningerne
- relationsskabende, åben, oprigtig, ærlig og inviterende i relationer. Du har en naturlig interesse for andre mennesker og ønsker at forstå andres synspunkter
- visionær, kommunikerer tydeligt og er optaget af at det skal give mening. Du går gerne utraditionelle veje, er nytænkende, fremadsynet samtidig med at du har overblik, ser sammenhænge på tværs og er mulighedssøgende
- løsningsorienteret med en analytisk tilgang, og hvor du sikrer fokus på målet. Du bliver hurtigt konkret omkring tingene og går praktisk til værks
- koordinerende og dygtig til at kommunikere klare mål og visioner ud, samt motivere og guide andre med troværdighed og handlekraft. Du kan organisere komplekse opgaver, fremme samarbejde på tværs af teams og skabe struktur i arbejdsprocesser.
Vi tilbyder
I stillingen som afdelingsleder får du mulighed for at præge og videreudvikle et vigtigt område samt drive og deltage i forandringsprocesser. Det gælder både i din egen afdeling og på tværs af centeret i samarbejde med den øvrige ledergruppe. Du får en stor snitflade med relevant og spændende samarbejde med både interne og eksterne samarbejdspartnere
Du bliver leder for en engageret og erfaren medarbejdergruppe med en stærk og velfunderet faglighed, som er klar til at gribe og løbe videre med dine gode bolde, så I sammen når i mål med de bedste tilbud til borgerne.
Center for Hjerneskade & Beskæftigelse er en arbejdsplads med en sund arbejdskultur og plads til at udvikle sig både menneskeligt og fagligt. Det gælder også på lederniveau, hvor vi prioriterer at have fokus også på ledernes arbejdsmiljø og et bæredygtigt arbejdsliv.
Løn- og ansættelsesvilkår
Stillingen er på fuld tid og besættes på overenskomstvilkår efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation.
Forud for ansættelsen vil der blive indhentet straffeattest, og ansættelsen vil være betinget af, at denne er tilfredsstillende.
Tiltrædelse den 1. oktober 2024 eller efter aftale.
Ansøgning
Ansøgningen skal være Center for Hjerneskade & Beskæftigelse i hænde senest den 4. august 2024.
Første samtalerunde bliver gennemført den 9. august 2024 og anden samtalerunde den 28. august 2024. For kandidater der går videre til anden samtale, vil der blive udarbejdet en personprofil ved en konsulent fra People Tools.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerleder Lene Geertsen på telefonnummer 4048 2303, mail: lgee@aabenraa.dk.
Du kan læse mere om Center for Hjerneskade & Beskæftigelse på vores hjemmeside eller ved at gå ind på vores Facebook for Hjerneskadedelen.
Du kan også se vores film om centerets arbejde eller lytte til vores sang.
I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.
I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=b1be757b)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aabenraa Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aabenraa Kommune, Bostøtte Døgn Sønderskovvej, 6360 Tinglev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6082022