BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Grib en unik mulighed for at blive en del af ledelsen i Center for Hjerneskade & Beskæftigelse (CHB).
- Er du teamdrivende, innovativ og organiserende?
- Bliver du motiveret af at lede andre?
- Er samarbejde og inddragelse af borgere og medarbejdere en del af din naturlige ledelsesstil?
- Brænder du som leder for at skabe Gode Liv for borgere med nedsat funktionsevne og psykiske sårbarhed? Og synes du, ligesom vi, at det er en fantastisk borgergruppe?
Da vores tidligere afdelingsleder er stoppet, får du mulighed for at blive leder for vores beskæftigelses- og STU/VSU tilbud, der består af værkstedsrettede tilbud og undervisning fordelt på fire matrikler. Værkstederne og STU/VSU er veldrevne med stærke faglige kompetencer og meget kompetente medarbejdere.
Vi har brug for en afdelingsleder, der i samarbejde med vores dygtige medarbejdere og ledelse, mestrer kunsten at udvikle på de allerede etablerede indsatser og tiltag omkring kerneopgaven, samt fortsætte en sund kultur og en økonomi i balance. Du har samtidig et skarpt øje for nytænkning og videreudvikling af den daglige pædagogiske og ledelsesmæssige praksis; altid med det sigte, at vi skaber Gode Liv sammen, med afsæt i kerneopgaven; Sundhed, Mestring og Fællesskabelse.
Hos os får du stor indflydelse og råderum og kommer til at bidrage til at videreudvikle indholdet i vores tilbud, i forhold til borgere med nedsat funktionsevner og psykiske sårbarheder.
Du er ikke alene. For det første du vil blive mødt af en garvet medarbejdergruppe, der trives og har en høj faglighed, og som i den grad er omstillingsparate og spiller med. Du kommer til at indgå i et team bestående af funktionsledere, en projektleder, tre afdelingsledere og en centerleder.
Hvis du bliver vores nye leder, bliver du leder for et center med en fælles retning med afsæt i vores nye vision og mission. Centerets vision er: VI skaber Gode Liv sammen, hvilket vi gør ud fra vores VAKS mission:
Vi er ét VI
Attraktive
Kompetente
Samskabende
Vi er en arbejdsplads med en sund arbejdskultur, hvor der er plads til at udvikle sig både menneskeligt og fagligt. Vores kultur og arbejdsglæde afspejles i vores slogan; "Det skal være sjovt at være her, men vi er her ikke for sjov".
Her kan du høre vores egenproducerede sang, hvor vi synger om vores gode arbejdsmiljø, trivsel og hjertevarme
Uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer
Ud over det pædagogiske afsæt og arbejde forventer vi, at du
- har en relevant uddannelsesmæssig baggrund og erfaring inden for det socialpædagogiske område
- gerne har faglig erfaring inden for specialområdet
- har erfaring med ledelse og gerne med ledelse af medarbejdere i medstyrende teams
- har en diplom i ledelse eller er indstillet på at tage den på sigt
- har god forståelse for sammenhængen mellem økonomi og aktivitet
- har en coachende og faciliterende tilgang
Personlige kompetencer
Vi forventer, at du er
- organiserende og planlægger og tilrettelægger for at sikre fremdrift. Du skaber rammer, rutiner og orden, er velovervejet, optimerer og effektiviserer arbejdsprocesser
- innovativ og ser muligheder frem for begrænsninger, tager initiativ og er vedholdende i forhold til at skabe resultater
- teamdrivende og udfordrer teamet via aktiv dialog. Du sætter retning, tager styring i processer og sørger for, at alle får ejerskab. Du er imødekommende og tillidsvækkende, får energi af samspil og har lyst til at præge beslutningerne
- løsningsorienteret og går analytisk til værks. Du sikrer fokus på målet og bliver hurtigt konkret og praktisk i løsningerne og finder de rigtige løsninger hurtigt og effektivt
- optimistisk og ser det positive i en situation. Du er ikke bange for at begå fejl og har en ukuelig tro på, at tingene nok skal løse sig. Du motiveres af, at det også skal være sjovt at gå på arbejde
- strategisk analytisk og ser på problemstillinger med udgangspunkt i helheden. Du er stærk til at optimere med længere sigte og udnytter de muligheder, der er, for at skabe mest muligt ud af situationen
Dine opgaver
Din opgave bliver at bedrive personale- og faglig ledelse for ca. 35 medarbejdere.
Dine opgaver vil blandt andet være
- sammen med medarbejderne at udarbejde en tilbudsvifte bestående af nye "spor" til borgere i §§103 og 104 Job. Dette med relevant indhold der sikre borgernes muligheder for at udvikle kompetencer til andre arbejdsopgaver ud over de eksisterende - og derved sikre, at Vi skaber Gode Liv sammen
- at sikre en god flytteproces og indflytning til Hærvejshuset i Rødekro - for borgere og medarbejdere
- at medarbejdernes udvikling og faglighed fortsat højnes
- at lede processer og skabe gode rammer for det daglige arbejde, herunder at kernopgaven omsættes i den daglige opgaveløsning, og der evalueres på arbejdet
- at understøtte medarbejderudvikling og en sund arbejdskultur med afsæt i vores slogan: "Det skal være sjovt at være her, men vi er her ikke for sjov"
- at deltage i en velfungerende ledergruppe, der har fokus på daglig drift og den fremadrettede strategi og udviklingsplan for centret
- at samarbejde og skabe gode relationer til blandt andet pårørende og samarbejdspartnere i og uden for Aabenraa Kommune
- at have ansvaret for økonomi i samarbejde med funktionsleder og centerleder
Læs mere om Center for Hjerneskade og Beskæftigelse i job- og kompetenceprofilen
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes på overenskomstvilkår efter forhandling med den forhandlingsberettigede organisation. Lederen er ansat uden øverste arbejdstid, men udgangspunktet for at den ugentlige arbejdstid er 37 timer.
Vi gør opmærksom på, at der forud for ansættelsen vil blive indhentet børne- og straffeattest, og ansættelsen vil være betinget af, at disse er tilfredsstillende.
Forventet tiltrædelse er den 1. april 2024 eller efter aftale.
Ansøgning
Send din ansøgning, CV og relevante bilag via linket senest den 4. februar 2024.
Første samtalerunde bliver gennemført den 9. februar 2024 og anden samtalerunde den 26. februar 2024.
Forventet tiltrædelse er 1. april 2024.
Yderligere informationer om stillingen
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte centerleder Pernille Schøning Burich på 2335 9257 eller mail: psbu@aabenraa.dk
For mere info omkring vores organisation se Facebook
I Aabenraa Kommune har vi løbende brug for nye kolleger, der kan bidrage til kommunens fortsatte udvikling.
Kommunens mission er, at vi sammen skaber Det Gode Liv.
Er du tilflytter, vil vi gerne, at du falder hurtigt og godt til. Derfor har vi en række tilbud til dig - og dem der eventuelt flytter med.Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=fa586f56)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aabenraa Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Aabenraa Kommune, Mads Clausensvej, 6360 Tinglev
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5972661